5. kesäkuuta 2013

DIY: Äidiltä tyttärelle - Meikkien säilyttäjästä korujen säilyttäjä

DIY: Äidiltä tyttärelle - Meikkien säilyttäjästä korujen säilyttäjä
Joskus pikkutyttönä katselin kun äiti istui keittiön pöydän ääressä ja hänellä oli kaunis koivunvärinen rasia edessään. Hän tapasi säilyttää meikkejään noissa eri lokeroissa. Nyt niistä ajoista on vierähtänyt yli 15 vuotta ja viime marraskuussa muuton yhteydessä tämä laatikko, mielummin rasiaksi kutsuttu kapistus löytyi jälleen. Äiti ei sitä kuulemma enää tarvinnut niin minä nappasin sen itselleni.

Olen tullut paljolti äitiini siinä mielessä että en ymmärrä meikkaamisesta tuon taivaallista. Meikkipussin sisältä löytyy meikkivoide, peitekynä ja puuteri. Ripsiväriä olen käyttänyt viimeksi yli kuukausi sitten. Ehkä kuljen luonnollisena omana itsenäni. Vaikka en meikkaamisesta ja meikeistä mitään oikeastaan ymmärrä, niin korujen perään kyllä olen. Siksipä tuo rasia on minulla koruaarreaittana. Sinne saa mukavasti kaula-, ranne-, korva- ja nilkkakorut sekä sormukset omiin pikku sarakkeisiinsa.

Oonkin ajatellu, että heti ensi viikolla kun kesäarki on pyörähtänyt Tampereella käyntiin, niin suunnata maalikaupoille. Ajattelin nimittäin antaa aarrerasialle vähän uutta ilmettä ja harrastaa DIY-juttuja. Hion ja lakkaan rasian arvoisensa näköiseksi.

Vinkkinä, kannattaa käydä penkomassa vanhempien luota ja mummoloista josko sieltä löytyisi jotakin aarteita, joita voisi hyödyntää uudella tavalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti