23. helmikuuta 2015

Perhealbumi

Perhealbumi
Minä, isä Hannu, sisko Helka ja avopuoliso Lauri
Hilma Iida 
"Minun perhe on yksi niistä monista, jossa vanhemmat ovat eronneet. Olisi tietysti ollut ihanaa, että perhe olisi pysynyt kasassa loppuun asti, mutta näin on tuplasti parempi. Olin 22-vuotias kun tämä tapahtui, vaikka pettyen odotin sen tapahtuvan jo tästä pari vuotta aiemmin. Sen jälkeen kun äiti muutti pois kaikki on ollut toisinaan paremmin ja toisinaan todella paljon huonommin. 


Minun perheessäni on minun lisäkseni isä Hannu, sisko Helka ja avopuoliso Lauri. Äiti ei ole ollut äiti kymmeneen vuoteen vaikean alkoholiongelman takia, vain haamu siitä johonka joskus lapsena tutustuin. Olen aina ollut isän tyttö, tulen aina olemaan. Yhtä puhelias, huumorintajuinen, herkkä, päättäväinen ja luja. Olen myös enemmän isän kuin äidin näköinen, isältä perintönä tuo korkea otsakin. Helka on jotakin määrittämättömän arvokasta, ainoa joka osaa ymmärtää tunteitani ja reaktioitani. Lauri on taas ollut mukana siitä asti kun vanhemmat olivat vielä yhdessä. Lauri on se viimeinen pilari kolmijalkaisessa tuolissani. Se joka on hieman ulkopuolinen, mutta kuitenkin kaikkitietävä, se joka osaa rauhoittaa, rakastaa ja vain olla olemassa. 


Perhe on se, joka ei koskaan hajoa." 

Millainen on sinun perheesi? 
 Suosittelen käydä Helsingissä, Suomen valokuvataiteen museossa
Susanna Kekkosen ja Anna-Sofia Bernerin näyttelyssä, Perhealbumi. Se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa lisää millaisia perheitä sitä onkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti