23. kesäkuuta 2015

Haaveet

Haaveet 

Jotenkin sitä vain tajusin äskettäin, että olen aikuinen. Vasta hetki sitten olin lapsi-tietämätön, nuori-huoleton ja opiskelija-vallaton, mutta nyt olen vastuullinen aikuinen. Lisäksi hassua että nurkan takana ovat vielä rippijuhlani, 10 vuotta sitten; lukiovuodet, ylioppilasjuhlat ja uintivuodet, 6 vuotta sitten; kesätyöt isän firmassa, 3 vuotta sitten; opiskelijaelämä, 1,5 vuotta sitten; työttömyys, reilu vuosi sitten ja joulu, sekin jo puoli vuotta sitten

 Mutta ei, nyt olen omasta mielestäni virallisesti aikuinen. Käyn päivätyössä, saan säännöllisesti palkkaa ja talous on turvattu. Asun avopuolison kanssa yhteisessä kodissa, säästän kovasti omaa asuntoa varten, pidän itse huolta että maksan veroja riittävästi ja olen itse vastuussa itsestäni ja teoistani. Maksan itse vakuutusmaksut, olen vastuussa päivittäin muista ihmisistä, päätän itse koska sanon ei, saan pitää pitkän palkallisen kesäloman sekä minun ei tarvitse stressata, mitä teen ensi vuonna. syön lounaaksi irtokarkkeja jos haluan, harrastan liikuntaa kun hyvältä tuntuu ja saan itse valita mitä teen illalla miettimättä, teinkö varmasti kaikki läksyt. 


Olen saavuttanut monta haavetta jotta voin nyt luetella kaikki edelliset asiat. Haaveina on ollut muun muassa: 
1. Saada vakituinen työpaikka: Hankin ihan itse nykyisen työpaikkani, ilman suhteita ja muiden apua. 
2. Löytää rinnalle elämänkumppani: Hän tuli vastaan etsimättä Provinssi rockissa 2011. 
3. Vakaa talous: Oikeastaan olen aina osannut pitää raha-asioistani huolta. Mitään ei oteta velaksi, maksut maksetaan ajallaan ja sukan varteen on osattava laittaa rahaa pahan päivän varalle. 
4. Olla vastuussa muista ihmisistä ja saada ottaa vastuuta: Työn kautta ja äidin edunvalvojana toiminnan aikana opin kantapään kautta, koska kannattaa avata suunsa ja milloin kannattaa kieltäytyä. 
5. valmistua ylioppilaaksi ja lukea itselle joku ammatti: Saavutin hitto vie nekin 

Ne olivat haaveita ja unelmia, mutta nyt ne ovat osa elämää. Mitä seuraavaksi? Haaveena on ostaa lähitulevaisuudessa omistusasunto, jatkaa opiskelua, matkustella ulkomailla sekä hankkia uusia, parempia ja käytännöllisempiä huonekaluja. Haluan myös tehdä hoitotestamentin, auttaa vammaisia henkilöitä selviytymään alkuvaiheen järkytyksestä eteenpäin ja oppia spontaanimmaksi ihmiseksi. Hamassa tulevaisuudessa haaveenani on lapsi/ lapset, turvattu eläkeikä ja suurin haave on pysyä terveenä mahdollisimman hyvin koko elämän läpi. Nämä haaveet toteutuvat kun vain antaa aikaa, mahdollisuuksia ja luottaa itse siihen mitä tekee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti