22. elokuuta 2016

Pää kolmantena jalkana

Pää kolmantena jalkana

Ei tunnu yhtään, että olisin ollut loman jälkeen jo kolme viikkoa töissä. Aika on kulunut järjettömän nopeasti työkiireiden vuoksi. Suurin syy kiireeseen löytyy oman työn kehittämisestä ja monen uuden sekä jo olemassa olevan asian suunnittelusta ja jäsentämisestä. Aiemmin kaikki to do jutut olivat joko päässäni tai 20 eri muistilapulla, joka ei todellakaan ollut toimivin vaihtoehto. Ostin itselleni muistivihon, johon voin kirjoitella ideat ja to do:t. Huomaa, että aivokapasiteettia on vapautunut lisää käyttöön, kun kaikki muistettavat asiat on kirjoitettu paperille ylös. Kaiken lisäksi olen ihan fiiliksissä siitä, että saan tehdä töissä just niitä juttuja enemmän mitä olen toivonut.

Arki kuluu aamu viiden ja ilta seitsemän välillä työn ja liikunnan merkeissä. Ei tarvitse paljon kärsiä tylsyydestä missään vaiheessa viikkoa. Maanantaina herättyäni mietin usein, että on pitkä viikko taas edessä, mutta seuraavan kerran havahtuu perjantaina Laurin tullessa kotiin, että ”niin se viikko taas kului ilman että edes huomasi sitä”. Toisaalta viikonloput ovat täysi arjen vastakohta Helsingissä kotona ollessa. 

Kaiken tämän pää kolmantena jalkana juoksemisen lisäksi olen miettinyt ottavani jotakin opintoja ensi vuoden alussa. Työtilanne on nyt sellainen, että on  aika jatkokouluttautua. Joka tapauksessa haen ensi keväänä syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulu ja/tai yliopisto-opintoihin. Mutta se mitä haen opiskelemaan, on edelleen täysi mysteeri niin minulle kuin kaikille muillekin. Jotenkin tuntuu, että mitä enemmän minulla on kaikenlaisia tekemistä, sitä enemmän ja tehokkaammin saan asiat tehtyä ja innostun uusista jutuista. Vaikka lomailu onkin erittäin ihanaa niin kyllä minä työnteosta tykkään ihan yhtälailla, vaikka tällä hetkellä saakin juosta pää kolmantena jalkana. En siis turhaan levännyt kesälomalla!

Mukavaa viikon alkua ^^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti